Friday 15 April 2011

I'm cold

The temperatures go up and down, as it is usual in April and at the moment they're very down, it's 10am and -3C. It inspired me to make my own manakeesh. I bought fresh active yeast, followed the recipe, the yeast frothed as it should, the dough looked as in the description. But, of course, it didn't rise. Or, actually, it did...but instead of doubling it got like 10% bigger. I tried baking it anyway. Bleurgh is all I'll say. So no pics and no recipe. What is it with me and yeast? It just never works! Never. Not in winter with well-heated kitchen, not in the summer when it's naturally warm. All I got are sore arms from working the dough. Oh well. Still pine after some decent manakeesh but no idea when I can get some close to home...

7 comments:

  1. A mi zawsze wychodzą za twarde ..wszystkim smakują,ale ja nigdy nie jestem usatysfakcjonowana. Próbowałam tylu przepisów i zawsze to samo..jak będę miała czas (nie wiem kiedy to nastąpi) to wypróbuje przepis Liski
    http://pracowniawypiekow.blogspot.com/2011/03/manaeesh.html

    ReplyDelete
  2. Moze za goracy piec masz? W przepisie, z ktorego skorzystalam napisane 350F, czyli jak do ciasta i 4 minuty. Moj problem to drozdze, haha. Nie roznie swintwo mi nigdy. Znaczy zaczyna rosnac i przestaje. Za. Kazdym. Razem.
    A to przepis, z ktorego korzystalam. One wszystkie sa w sumie takie same ;) http://arabic-food.blogspot.com/2008/12/manakish-recipe.html

    ReplyDelete
  3. Nie pomoge bo sie kompletnie na tym nie znam :P

    ReplyDelete
  4. No piec mam gorący to fakt..wszystko musze piec krócej..co do drożdży to może warto spróbować świeżych zamiast suchych? spróbuj też inny rodzaj kupić. Albo dodać troszke cukru do tego rozczynu drożdży i ciepłego mleka.

    ReplyDelete
  5. Nie no wlasnie same drozdze ruszyly sie jak trzeba... w tym sek. A z piecem nie da sie obnizyc temperatury?

    ReplyDelete
  6. Maryam, dopoki mi nie opowiadasz, jak to niedlugo bedziesz mogla soie do domu zamowic swiezutki manakeesh, wszystko gra :D

    ReplyDelete
  7. Juz niedlugo bede sobie mogla zamowic swiezutki manakeesh do domu :D :P

    ReplyDelete